W tym cyklu będę przedstawiał najbardziej “kreatywne” popisy rodzimych tekściarzy działających na rynku reklamy.
Na początek przykłady dwóch wysoce wysublimowanych gier słownych, takich tam zgrabnych intelektualnych kalamburów:
1. VOLVO “Szkota by było nie skorzystać”
Promocja akcentująca możliwość odliczenia VAT od ceny zakupu samochodu służbowego z tzw. “kratką”. A z czym się kojarzy kratka? Ze Szkotem oczywiście – i już mamy rozwiązanie rebusu dotyczącego źródła pomysłu na hasło przewodnie kampanii: “Szkota by było nie skorzystać”.
Proste i piękne.
2. LOTOS “Kubicuj razem z nami”
Grupa LOTOS wspiera sportowe poczynania Roberta Kubicy, dlatego wykorzystując jego wizerunek do reklamy stosuje oryginalne hasło “Kubicuj razem z nami”. Etymologii nie trzeba tłumaczyć. Kubica-Kibica, stąd już blisko do kibicuj-kubicuj. Bardzo zgrabne i unikalne wykorzystanie zjawiska, specjaliści z poradni językowej określiliby to mianem postmodernistycznego eponimu.
PS. wszystkich, którzy wytropią coś, co nadaje się do cyklu, uprzejmie proszę o zgłoszenia na adres mazmazurkiewicz[at]gmail.com
Leave a Reply